دیدار سرکنسول جمهوری پاکستان با شهردار مشهدمقدس (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | لزوم انتقال تجربیات مشهد در حوزه خدمات شهری، فنی و مهندسی به شهر‌های پاکستان شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بوستان تندیس مشهد + پاسخ ترافیک سنگین در پل جهاد، سه‌راه خیام و تقاطع خیام در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۱۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۷ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بوستان برکت؛ بستری برای کشاورزی شهروندان مشهدی هوای کلانشهر مشهد امروز «سالم» است (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر
سرخط خبرها

بیمارستان رضا مشهد بالاخره در فهرست پروژه‌های عمرانی قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۷۴۷۳۷
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
بیمارستان رضا مشهد بالاخره در فهرست پروژه‌های عمرانی قرار گرفت
پس از ۴۷ سال، بیمارستان رضا در فهرست پروژه‌های عمرانی تأمین‌اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، «پروژه نیمه‌‎تمام بیمارستان رضا در هیئت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب رسیده و در فهرست پروژه‌های عمرانی امسال قرار گرفته است.» این خبر را علی رضازاده، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی، درباره آخرین وضعیت بیمارستان رضا به خبرنگار شهرآرا اعلام می‌کند؛ خبری که از پایان سال‌ها بلاتکلیفی یک پروژه ۴۷‌ساله در مشهد حکایت دارد.

سال‌‎‌هاست که سازه آهنی رهاشده این پروژه، در دل محوطه‌ای که قرار بود پاسخگوی نیاز درمانی مردم باشد، خاک می‌خورد و در این مدت هیچ خبری از تعیین تکلیف این پروژه نیمه‌تمام نبوده است؛ اما گویا قرار است بر اساس مصوبه جدید هیئت امنای تأمین‌اجتماعی پروژه نیمه‌تمام بیمارستان رضا از کما دربیاید. مقاوم‌سازی، تخریب یا بازسازی، سه سناریوی پیش‌روی این پروژه نیمه‌تمام است که تیم کارشناسی که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی کشور مشخص شده‌اند، این سناریو‌ها را بررسی و این پیرپروژه شهر را تعیین تکلیف می‌کنند.

«سایه تخریب بر سر اسکلت ۴۷‌ساله» تیتر گزارشی بود که ۲۰‌تیر‌ماه امسال در روزنامه شهرآرا منتشر کردیم و نوشتیم که اگرچه کارشناسان معاونت درمان تأمین‌اجتماعی استان موافق تخریب بیمارستان نیمه‌تمام رضا هستند، این موضوع در هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی در دست بررسی است. در آن گزارش نوشتیم که رضازاده، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان، روند رسیدگی به این پروژه را برای تصمیم‌گیری نهایی «کند» توصیف کرده بود و تشکل‌های کارگری در نشست هم‌اندیشی با مدیر سازمان تأمین‌اجتماعی کشور نیز خواستار تعیین‌تکلیف آن شده بودند.

بیمارستان ۲۰۰‌تخت‌خوابی

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی درباره تازه‌ترین خبر‌ها از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان رضا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا این‌طور می‌گوید: سرانجام پس از پیگیری‌ها، این موضوع در هیئت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب رسید و بیمارستان رضا به‌عنوان بیمارستانی دویست‌تخت‌خوابی در فهرست پروژه‌های عمرانی امسال قرار گرفت.

رضازاده با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی در تهران به شرکت مشاور خانه‌سازی ابلاغ کرده است طراحی نقشه، مقدمات و اخذ پروانه این بیمارستان را شروع کند، ادامه می‎‌دهد: در‌واقع این بیمارستان وارد فاز اجرایی شده است. اکنون منتظر تیم کارشناسی شرکت مشاور خانه‌سازی هستیم که پس از بررسی مشخص کند آیا باید این بیمارستان از نو ساخته یا فقط مقاوم‌سازی شود؟ البته پیش‌بینی بخش درمان تأمین‌اجتماعی استان تخریب است.

پروژه رضا در اولویت

او با بیان اینکه شرکت مشاور پروژه‌های زیادی دارد، اما بیمارستان رضا در اولویت است، درباره اعتبار مورد‌نیاز برای تکمیل یا بازسازی پروژه اظهار می‌کند: از‌آنجا‌که تأمین‌اجتماعی در این زمینه بهره‌بردار است، از اعتبار موردنیاز این پروژه اطلاعی نداریم. پروژه بزرگی است که پس از طراحی نقشه، زیربنا و جزئیات آن مشخص می‌شود.

رضازاده با اشاره به اینکه در روز‌های آینده با شهرداری منطقه جلسه خواهیم داشت تا صدور پروانه این بیمارستان را تسریع کند، بیان می‌کند: این بیمارستان قرار است در‌صورت ساخت در همه بخش‌ها مانند داخلی، زنان، جراحی و‌... فعال باشد.

او ادامه می‌دهد: در فاز اول دویست تخت‌خواب برای این مرکز درمانی در نظر گرفته شده است، اما ممکن است در آینده توسعه پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->